دستورالعمل رفتاري بازاريابان (حق العمل کار)
دستورالعمل رفتاری بازاریابان (حقالعمل کار) شرکت به عنوان ضمیمه قرارداد همکاری در جهت ایجاد تعامل اخلاقی و سازنده بین بازاریابان (حقالعمل کار) شرکت و همچنین مشتریان به عنوان سفیران و مروجان محصولات نقش مهمی در فرهنگ کاری شایسته نام و نشان تجاری شرکت خواهد داشت. از این رو کلیه بازاریابان (حقالعمل کار) ملزم به رعایت مفاد این دستورالعمل خواهند بود و در صورت عدم رعایت این دستورالعمل برابر با قرارداد همکاری با بازاریابان (حقالعمل کار) خاطی برخورد خواهد شد.
- تعهدات رفتاری بازاریاب (حقالعمل کار) در تعامل با محیط شرکت
- محیط شرکت اعم از سایت، شعبات حضوری و پرسنل می باشد. هر گونه استفاده و ارتباط با اجزاء محیط می بایست بر پایه احترام و حسن نیت و مطابق با رویه های از پیش تعریف شده در شرکت صورت گیرد و هرگونه درخواست خارج از رویه مصداق رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی می باشد.
- هرگونه رفتار تهاجمی، پرخاشگری، خشونت و تهدید به صورت کلامی و متنی در تعامل با اجزاء محیط که باعث ایجاد ترس و حس تهدید شود، مصداق رفتار خارج از عرف بوده و فرد خاطی به عنوان شخص بر هم زننده نظم مشمول اخطار و جرایم داخلی شرکت نظیر تعلیق و ابطال کد بازاریابی قرار خواهد گرفت.
- تعهدات رفتاری بازاریاب (حقالعمل کار) در تعامل با مشتریان
موارد اشاره شده در ذیل مصداق رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی قلمداد می شود:
- ارائه هرگونه اطلاعات مرتبط با محصول به مشتریان فراتر از ادعاهایی که شرکت در کانال های ارتباطی خود اعلام می کند.
- سوء استفاده از عدم اطلاعات و آگاهی مخاطب به علت فقر اطلاعاتی مشتری برای جلب نظر و هدایت افکار فرد.
- ادعای غیر واقعی نسبت به درآمد بیش از آنچه که بازاریاب (حقالعمل کار) ماهیانه به عنوان پورسانت دریافت می کند.
- معرفی محصول و فرصت کسب درآمد بدون ارائه اطلاعات زیر:
- هویت و آدرس شرکت؛
- ویژگیهای اصلی محصول پیشنهاد داده شده؛
- قیمت محصول به علاوه همه مالیات های مربوطه؛
- هزینه ارسال
- شرایط پرداخت و ارسال
- وجود حق استرداد یا انصراف؛
- جزییات و محدودیتهای خدمات پس از فروش.
اطلاعات داده شده به مصرفکننده باید به صورت شفاف، قابل درک و با رعایت حق تقدم و حس نیت باشد.
- اصرار و پافشاری برای خرید کالا یا عضویت در شرکت به عنوان بازاریاب (حقالعمل کار) به صورت حضوری و تلفنی بعد از درخواست مشتری مبنی بر عدم پیگیری در ارتباط با موارد ذکر شده.
- ثبت کد بازاریابی و یا مشتری ترجیحی بدون اطلاع دقیق بازاریاب (حقالعمل کار) در ارتباط با مزایا و کارکرد کد کاربری.
- استفاده از کودکان در جهت تبلیغ و معرفی محصول.
- تعهدات رفتاری بازاریاب (حقالعمل کار) در تعامل با یکدیگر
موارد اشاره شده در ذیل مصداق رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی قلمداد می شود:
- تهیج و ترغیب بازاریاب (حقالعمل کار) گروه دیگر برای فعالیت در خط حمایتی خود از طریق ثبت کد بازاریابی دیگر با اطلاعات هویتی اقوام نزدیک.
- تهیج و ترغیب مشتری های بازاریاب (حقالعمل کار) دیگر به منظور ثبت درخواست خرید از خود.
- بدگویی و بد نامی و تخریب بازاریاب (حقالعمل کار) دیگر به صورت کلامی و متنی در مواجه با گروه فروش خود.
- ایجاد گمراهی به صورت آگاهانه به منظور اختلال در عملکرد بازاریاب (حقالعمل کار) دیگر از طریق ارائه اطلاعات غلط به فرد.
- سلطه جویی و تسلط گرایی با سوء استفاده از فقر اطلاعاتی و ارائه اطلاعات غلط به بازاریاب (حقالعمل کار) دیگر از طریق ایجاد حس رعب و عدم اطمینان نسبت به از دست دادن کد بازاریابی.
- اعتبار بخشی کاذب به خود از طریق نسبت دادن روابط ویژه با پرسنل و مدیران شرکت برای بازاریاب (حقالعمل کار) دیگر.
- ترغیب و تشویق بازاریاب (حقالعمل کار) دیگر به هرگونه فعالیتی که از مصادیق تخلف و نقض تعهدات قراردادی میباشد.
- هرگونه رفتار تهاجمی، پرخاشگری، خشونت و تهدید به صورت کلامی و متنی در تعامل با بازاریاب (حقالعمل کار) دیگر که باعث ایجاد ترس و حس تهدید شود، مصداق رفتار خارج از عرف بوده و فرد خاطی به عنوان شخص بر هم زننده نظم مشمول اخطار و جرایم داخلی شرکت نظیر تعلیق و ابطال کد بازاریابی قرار خواهد گرفت.
